Περί ταλαιπωρίας στην Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, γραφειοκρατίας και δημοσιογραφικής δεοντολογίας

Είναι συνηθισμένο φαινόμενο, όποιο πρόβλημα προκύπτει στη λειτουργία των ΟΤΑ να επιρρίπτεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Είναι ο εύκολος στόχος και όπως μάθαμε πρόσφατα, η «γραφειοκρατία» η ίδια.

  1. Για τις εργασίες στην Περιφερειακή:

Α. Τα έργα που εκτελούνται στην Περιφερειακή οδό είναι σχεδιασμένα και προγραμματισμένα από την Περιφέρεια. Η κυκλοφοριακή μελέτη για την υλοποίηση των έργων συντήρησης έχει εγκριθεί ήδη από τον Απρίλιο του 2020!!!

Β.  Πριν ένα μήνα υποβλήθηκε νέα κυκλοφοριακή μελέτη για την εκτέλεση εργασιών στην περιφερειακή οδό. Η εν λόγω μελέτη προέβλεπε τον αποκλεισμό της κίνησης μεταξύ κόμβων της περιφερειακής οδού και την εκτροπή των οχημάτων σε άλλες οδούς κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης. Λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα άμεσης εκτέλεσης του έργου, καθώς και τους κινδύνους που ενέχουν οι εν λόγω εργασίες για τους διερχόμενους οδηγούς και τα οχήματα η μελέτη εξετάσθηκε άμεσα κατά προτεραιότητα και ζητήθηκε η υποβολή διορθώσεων/συμπληρώσεων από το φορέα του έργου. Η τροποποιημένη μελέτη υποβλήθηκε μόλις μια βδομάδα πριν και μετά από αίτημα της αρμόδιας Υπηρεσίας της ΠΚΜ, έγινε σχετική συνάντηση στις 24 Μαρτίου προκειμένου να δοθούν διευκρινίσεις και να επιταχυνθεί η προβλεπόμενη διαδικασία. Επισημαίνεται ότι στη μελέτη που έχει υποβληθεί διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν ουσιώδεις ελλείψεις καθώς:

α) δεν αναφέρεται η εκτέλεση εργασιών κατά τις νυκτερινές ώρες, γεγονός που προϋποθέτει τη λήψη πρόσθετων μέτρων για την αποφυγή ατυχημάτων,

β) δεν προσδιορίζεται η διάρκεια των εργασιών παρά μόνον ότι η εκτροπή των οχημάτων θα γίνεται όσο διαρκούν τα έργα,

γ) δεν δίνεται χρονοδιάγραμμα των προγραμματιζόμενων τμηματικών εργασιών και επιμερισμός του έργου σε υποφάσεις.

Συνεπώς η ΠΚΜ θα πρέπει να συμπληρώσει τη μελέτη και στη συνέχεια η ΑΔΜΘ θα προβεί άμεσα και κατά προτεραιότητα στην έγκριση  της κυκλοφοριακής μελέτης και θα την αποστείλει στην Τροχαία για την έκδοση της προβλεπόμενης Απόφασης, όπως άλλωστε ενημερώθηκε η ΠΚΜ κατά την προαναφερθείσα συνάντηση.

  1. Για τη γραφειοκρατία:

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η ταλαιπωρία των οδηγών στην περιφερειακή οδό οφείλεται στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση από την ΠΚΜ των ήδη αδειοδοτημένων έργων συντήρησης. Επιπλέον, η όποια καθυστέρηση στη διαδικασία έγκρισης της νέας κυκλοφοριακής μελέτης που προβλέπει την εκτροπή οχημάτων από την περιφερειακή οδό οφείλεται σε ελλείψεις της μελέτης που υποβλήθηκε από την ΠΚΜ και σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Αν άραγε κάποια στιγμή διακινδύνευε η σωματική ακεραιότητα ενός συμπολίτη μας δεν θα έφταιγε η «γραφειοκρατία» που ενέκρινε μία ελλιπή μελέτη;

Σε κάθε περίπτωση επισημαίνουμε ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης προτάσσει αιτήματα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που αφορούν προγραμματιζόμενα έργα συντήρησης στην περιφερειακή οδό,  με την προϋπόθεση ότι κατά την εκτέλεση των έργων λαμβάνονται τα προβλεπόμενα, απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή οδική κυκλοφορία των οχημάτων.

  1. Για τη δεοντολογία όσων φροντίζουν να δημοσιεύουν χωρίς να ρωτούν υποτυπωδώς τη γνώμη και άποψη της ΑΔΜΘ, φαντάζομαι οι αναφορές περιττεύουν. Απλώς συγχαρητήρια!

 

Θεσσαλονίκη 29/3/2021

Ο Συντονιστής Α.Δ.Μ.Θ.

   Δρ. Ιωάννης Σάββας